බෝගොඩ රජමහ විහාරය අසල පිහිටා තිබෙන ජාතික උරුමයක් ලෙස හැඳින්වෙන බෝගොඩ පාලම 16 වන ශතවර්ෂයේ දඹදෙණි යුගයේදී තැනුවකි. අවු. 400 ක් පමණ පැරණි මෙම පාලම සම්පුර්ණයෙන්ම වගේ ඉදිකර ඇත්තේ දැව යොදා ගනිමිනි. ඒවා එකම ගසකින් කපාගත් ලී දඬු යැයි විශ්වාස කෙරේ. බෝගොඩ ඔය ඉහලින් ඉදිකර ඇති මේ රමණිය දැව පාලම අවට පරිසරයත් සමග එක් වී ගෙන එන්නේ සුන්දර දසුනකි. අඩි 50ක් දිග අඩි 15 පළල ශක්තිමත් ලී කණු දෙකක් පමණක් පාලමේ බර දරා සිටි.
වහලය සිංහල උළු භාවිත කොට සෙවිලි කර ඇති අතර දෙපස අත්වැට අලංකාර කැටයම් මෝස්තර යොදා ගනිමින් නිර්මාණය කර ඇත. මෙහි විශේෂත්වය වන්නේ පාලම තැනීමේදී කිසිම තැනක එකදු ඇණයක් හෝ භාවිත නොකිරීමයි. එහි සියලු කොටස් හොඳින් එකිනෙකට සම්බන්ධවන ආකාරයෙන් නිමවා ඇත.
මෙම පාලම ගැන කථා කරන විට බෝගොඩ මහරජ විහාරය ගැන ද සඳහන් කළ යුතුමය. පාලමෙන් එතෙර පිහිටි විහාරය වැඳ පුදා ගැනීමට පැමිණෙන පිරිස් වෙනුවෙන් පෙර රජ සමයේ මෙම පාලම ඉදිකරන්නට ඇතැයි සැලකේ. ගුහාවක් ආශ්රිතව ඉදිකර ඇති බෝගොඩ රජමහ විහාරය ද ඓතිහාසික වැදගත්කමකින් යුතුවන අතර ක්රි.පූ. 1 වන සියවසටත් පෙර ඈත අතීතයට විහාරයේ ඉතිහාසය දිවෙයි. ගුහාවේ සිට විවිධ ස්ථානවලට දිවෙන උමං මාර්ග පිළිබඳව ද නොයෙක් පුරාවෘතයන් වෙයි. එක් පුරාවෘත්තයකට අනුව එක් උමං මාර්ගයක් නාරංගල කඳු පංතිය දෙසට දිවෙයි. තවත් පුරාවෘත්තයකට අනුව තවත් උමං මගක් කතරගම දේවාලය දෙසට ද තවකක් මහනුවර, දෝව මහරජ විහාරයට සහ තවත් බොහෝ ස්ථානවලට ද විහිදී ඇත. වළගම්බා රජු සැගවී සිටියේ ද රාවණා රජු සීතාව පැහැරගෙන ඇවිත් සඟවාගෙන සිටි ස්ත්රිපුර ගුහා මේ යැයි ද විශ්වාස කෙරේ.
Good wrk..
ReplyDelete